Subject: Ammattilainen
Posted on: 12/30/05 18:06
By: repa ratti
Olen jo vuosia miettinyt mikä tekee pelastajista ammattikuljettajia.Vuosien liiman haistelun jälkeen näin valon tähän asiaan.Kuopion kouluhan se vastaus on.Ajatelkaa kuinka 1,5 vuotta tekee kenestä vaan ammattilaisen ja näistä vielä moninkertaisen ammattilaisen.Haisteltuani vielä liimaa hetken päädyinkin siihen tulokseen, että kaikki maailman pelastajat on rahtareita ja kaikki rahtarit ovat pelastajia. Kuka väittää että suomessa on työvoimapula, kun ammatteja voidaan näin helposti yhdistellä..
Ammattilainen
Posted on: 12/30/05 18:45
By: Darth Vader
Ilmankos ne sairaankuljettajatkin puhuvat aina rahtikirjan täyttämisestä...
Huolintaliikkeen ne vielä vois perustaa,sitten olis kaikki toimialat samassa.
Tässä ohjeita esimerkiksi joulupukin kuljettamiseen vaikeissa olosuhteissa,paina download ja odota hetki,se on sen arvoista...
http://www.meulie.net/download.php?view.221
Ammattilainen
Posted on: 12/31/05 10:58
By: idi
No niin herra AKT varmaan siis haluaan että palokunnan autoja saa ajaa vain kuljetusalan ammattilainen? Mikä tekee kuljettajasta ammattilaisen? Tietääkseni esim Fazerin pulla Volvoa kuin Rööri & Roopen loka-autoa saa ajaa ammatikseesn kukatahansa joka omaa C-luokan ajokortin, linja-autoa D-kortilla jne. tämän jälkeen hänestä siis tulee KULJETUSALAN AMMATTILAINEN, koska hän tekee sitä ammatikseen! On valitettavaa myös huomata että monellekkaan kuljetusalan AMMATTILAISELLE liikenneturvallisuus valistus esim ole mennyt perille, käyttävät hyvin harvoin turvavöitä mottona "mä oon ammattilainen mä tiedän mitä mä teen, mä en aja kolareita" unohtavat turvavälin, kiilaavat törkeästi perustellen sitä että mä teen tätä ammatikseni antakaa mulle tietä jne! Asia mikä pitää muistaa myös on hyviä kuljettajia ja taitavia kuljettajia, heidät eroittaa siitä että hyvä kuljettaja ei joudu sellaiseen tilanteeseen josta taitava kuljettaja saattaisi nipin napin taitojensa ansiosta selviytyä!
Ammattilainen
Posted on: 12/31/05 12:35
By: Darth Vader
Quote by: idiNo niin herra AKT varmaan siis haluaan että palokunnan autoja saa ajaa vain kuljetusalan ammattilainen? Mikä tekee kuljettajasta ammattilaisen? Tietääkseni esim Fazerin pulla Volvoa kuin Rööri & Roopen loka-autoa saa ajaa ammatikseesn kukatahansa joka omaa C-luokan ajokortin, linja-autoa D-kortilla jne. tämän jälkeen hänestä siis tulee KULJETUSALAN AMMATTILAINEN, koska hän tekee sitä ammatikseen! On valitettavaa myös huomata että monellekkaan kuljetusalan AMMATTILAISELLE liikenneturvallisuus valistus esim ole mennyt perille, käyttävät hyvin harvoin turvavöitä mottona "mä oon ammattilainen mä tiedän mitä mä teen, mä en aja kolareita" unohtavat turvavälin, kiilaavat törkeästi perustellen sitä että mä teen tätä ammatikseni antakaa mulle tietä jne! Asia mikä pitää muistaa myös on hyviä kuljettajia ja taitavia kuljettajia, heidät eroittaa siitä että hyvä kuljettaja ei joudu sellaiseen tilanteeseen josta taitava kuljettaja saattaisi nipin napin taitojensa ansiosta selviytyä!
Juu vielä hetken saa ajaa,mutta ei kauaa,asiaa on täällä käsitelty näin:
http://www.rescue.fi/forum/viewtopic.php?forum=7&showtopic=4167
Itse itseäni lainaten:
Vuoden 2009 syyskuun 10. päivään asti tavallinen C-kortti riittää ammattiautoilijana toimimiseen ja se antaa luvan ajaa nykykäytännöllä myös mitä tahansa kuorma-autoksi rekisteröityä ajoneuvoa,
myös isoja punaisia autoja.
Sen päivän jälkeen ammattiliikenteeseen uutena kuljettajana pyrkivän on suoritettava 280 tuntia kestävä pakollinen ammattiautoilijan peruskoulutus.
Muutoksen jälkeen 18v. täyttänyt saakin ensin ns. pikku-C kortin jolla saa ajaa vain enintään 7500 kg painavaa pienkuorma-autoa.
Varsinaisen ison C-ajo-oikeuden ikäraja,eli nykytasoa vastaava raja,nousee 18 vuodesta 21 vuoteen.
Jos haikailee myöhemmin isomman auton rattiin,on suoritettava iso-C osuus korttiin ja mikäli sen lisäksi haikailee ammattikuljettajaksi ,on vielä tämän lisäksi suoritettava edellä mainittu 280 tuntia tutkintoa.
Ennen näitä päiviä jo alalla olevien on suoritettava viiden vuoden kuluessa viikon mittainen täydennyskoulutusjakso.
Pelastusajoneuvojen kuljettamisesta kysyttyjä poikkeuksia ei ainakaan vielä näissä versioissa näkynyt, joten aika näyttää miten käy.
Ja ilmaista tämä ei tietenkään ole ,nykyhinnalla 280 tuntia lisää olisi n. 2000 euroa lisää.
Lisäksi on laskettu että n. puolet autokoulujen kuorma-autoista jää tarpeettomiksi kun käytäntö muuttuu.
Ammattilainen
Posted on: 01/02/06 19:59
By: esanahka
Quote by: repa rattiOlen jo vuosia miettinyt mikä tekee pelastajista ammattikuljettajia.Vuosien liiman haistelun jälkeen näin valon
Siitähän se "ammattilaisen" tunnistaa,VALOISTA
"AMMAttilaiset"kun näkevät kaiken hieman usvassa jopa todellisuuden. Nesteelläkin pelastaja n pitää suorittaa tankkaaminen aurinkoisenakin päivänä niin kuin "ammattilainen" sumuvalot päällä

Taitaa teiden päällä olla liikaa "liimaa" liikenteessä kun seuraa '"ammattilaisia"

Raitista vuoden alkua niille jotka sitä sitten viettävätkin.
Niin joo suurimmassa osassa autoja ja kulkuneuvoja saa ikkunan auki niin poistuu "liima" hgöyryt ja samalla loppuu myöskin sumu/usva
Rescue.fi - Forum
https://rescue.fi/forum/viewtopic.php?showtopic=4754