Tervetuloa sivustolle Rescue.fi 19.04.2024 kello 12:06

Rescue.fi

Vanhoja panssarivaunuja myydään siviileille


Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Joka jätkällä on jo mönkijä, mutta kenellä on höökin vieressä 34 tonnin Comet-panssarivaunu, ei jää maastossa ihan heti kiinni...
Puolustusvoimat huutokauppaa keräilijöiden toiveesta vanhoja aseita ja ajoneuvojaan. Puolustusvoimat hävittää suuren määrän vanhenevaa materiaalia. Poistettavan materiaalin listalla on maavoimille kuuluvaa ase-, ajoneuvo-, panssari-, räjähde-, viesti- ja talousmateriaalia, joka on noin 30-40 vuotta vanhaa. Lisäksi puolustusvoimat poistaa käytöstä Saksasta 1990-luvulla hankkimiaan panssarivaunuja ja asejärjestelmiä. Siviileille tarjoutuu nyt ensimmäistä kertaa mahdollisuus hankkia oikea panssarivaunu syyskuussa järjestettävästä huutokaupasta. - Kuuntelimme asekeräilijöiden toiveita, ja koska huutokauppa tuo valtiolle parhaan hyödyn, päädyimme tällaiseen ratkaisuun. Vaunujen aseet kuitenkin deaktivoidaan, panssarisektorijohtaja, majuri Juha Kurki tarkentaa Savon Sanomille. Myyntiin tulee toistakymmentä 34 tonnin Comet- ja 30 tonnin Charioteer-panssarivaunua. Vaunuissa on Rolls Roycen bensiinimoottorit.

Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

209

Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1287
Pannaanko kimppa pystyyn, ostetaan yksi, maalataan punaiseksi, sektorit telaketjuihin ja yksi sininen pyörivä tornin päälle majakaksi. KUSpanssari1 kylkeen. Siinä olis taas Mopella ihmettelemistä... Voishan siihen keulaan ja perseeseen tietty kirjoittaa VOLVO niin rispektiä sais myös kolmosasemalta.
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
SYVÄÄ RISPEKTIÄ...ja päästönormit on kunnossa tässä mallissa, ei tartte tankata pissiä eli AdBlueta lisäksi,jotta veto säilyy Kuten kaikki valistuneet tahot tietävät,Volvo on ratkaissut päästöjen puhdistamisen erillisellä lisäainesäiliöllä,aine on nimeltään AdBlue.Tämä on aiheuttanut sen,että kun aiemmin voitiin siirrellä ilma-ja polttoainesäiliöitä alustassa joka valmistettiin paloautoksi,jotta saatiin ns."täyskorkeat" kaapistot ,niin enää tämä ei ole Volvossa tehtaan ohjeen mukaan mahdollista. Muut merkit ovat ratkaiseet asian toisin, ja niissä kaappitila on edelleen ns.normaalikorkea. Tästä löytyy jo yksi esimerkki ,yllätys yllätys,Vantaalta,jossa on askarreltu ensimmäinen, ja toivottavasti viimeinen tälläinen versio aiheesta,uusi KU33 on elävä esimerkki tästä hiukan erikoisesta tavasta rakennella autoa.Jostain syystä vieläkin elää tuo iänkaikkinen pyhä yhteys Vantaan kaupungin ja Vantaalla sijaitsevan Volvon aikoinaan tekemään järjestelyyn,jonka mukaan kaikki kaupungin autot ovat Volvoja.Nyt vaan on tupannut unohtumaan kaikissa hankinnoissa,että pelastuslaitoksen nimi on Keski-Uudenmaan pelastuslaitos eikä enää Vantaan pelastuslaitos, ja puuhastelu on jatkunut edelleen vanhasta muistista... Tuo aine on muuten 32,5 % ureaa,pH 9, ja mukavasti hiukan syövyttävää,jos se roiskuu maalipinnoille.Lisäksi aine alkaa jäätyä -11,5 asteessa. Muutenkin on mielenkiintoista nähdä, minkälainen hässäkkä tästä lisäaineen varastoinnista ja täytöstä seuraa, ja mitä sen lisäämisen mahdollinen unohtaminen voi aiheuttaa. Ainetta kun kuitenkin kuluu koko ajan omasta säiliöstä n.3-4% polttoaineen kulutuksesta sinne mukaan,joten ihan ilmaista puuhaa ei tämäkään ole. Kuljettajilla on taas yksi muistettava huolto-ja täyttökohde lisää. Lisää; http://www.kemira-growhow.com/Finnish/AdBlue/FAQ/ Panssarivaunukeräys on hyvä ajatus, asiaan on syytä palata.
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

209

Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1287
Muistaakseni Clintti aikanaan mainitsi että hän kerää omakotitalon hankittuaan losseja. Sinne samalle plantaasille varmaan sopisi yksi paloautomaalattu panzerwagenkin. Tai miksei sitä voisi sijoittaa Tikkurilan VPK:n uudelle toimipisteelle... Olisi siinä toimialueen ammattilaisten nähtävillä myös samalla pysäköinnillä. Tohon AdBlueen. Ainakin Ansatien nesteen kylmäasemalla on oikein pumppu tuolle VolvoVirtsalle. En kyllä muistanut mulkaista paljonko tämä kriittinen lisäaine vaatii EYPOja.
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 Quote

Status: offline

Clint Eastwood

Forum User
Moderator
Registered: 03/12/04
Posts: 2003
Kyse oli tontin koosta. Eli aikuisen miehen tulee hankkia sen kokoinen tontti, jotta voi tarvittaessa aloittaa pienimuotoisen lossiharrastuksen. Toinen vaihtoehto on käytetyt junanvaunut. Näytöillä on hyvä ottaa esim 50 metrin mitta ja ruveta pohtimaan välittäjän kanssa kääntyykö lavetti pihaan. Onko panssarin virallinen tunnus KUS-PS-1? Tuohan taipuu kansankielelle kivasti "kuspussiksi". Saako siihen Virven Teknikontieltä vai joutuuko ostamaan itse? Lannistetaanko sillä Makasiininpolttajia vai korjataanko sillä uria Peltolantieltä? Kekkonen saa varmaan lavetin asevelihintaan, mutta paljonkohan tollanen maksaa kun kerran kyseessä on huutokauppa. ATS-telavetäjäkin ois aika kova jos sellasen ostais ja siinä ois miehistökabiinikin. Jokainen varaa tonnin käteistä lompsaan ja varataan kimpassa matka huutokauppaan ja katsotaan mitä pihalle saadaan?
Kuka omistaa prosessin?
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Kävin jo automaatilla...
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

209

Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1287
Tein katevarauksen. Rouvalle en uskaltanu kertoa vielä...
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 Quote

Status: offline

leinoti

Forum User
Ministeri
Registered: 03/05/04
Posts: 1142
Haastattelin erästä kyseisen tyyppisen kaluston keräilijää ja kysyin joko lavetti on tilattu. Hän totesi, että taitaa tällä kertaa tulla ostajat ulkomailta, koska kyseessä on sen verran harvinaisempi kalusto. Ja ettei hänellä riitä kilpailukyky tässä kisassa. Linkki
 Quote

Status: offline

Rautakanki

Forum User
Ministeri
Registered: 10/06/04
Posts: 895
Kovasti kehutaan noita härpättimiä. Eikä kulutuskaan ole paha - 218 l/100 km. Ekologisempaa kaupunkipeliä pian Suomessakin
 Quote

Status: offline

209

Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1287
Mitenköhän se on jatkossa ton AdBluen kanssa. Jaetaanko kannuja kolmosasemalta tarvitseville. Ja onko yksiköissä 20 litran varakanikka ko. ainetta jos keikka kestääkin vähän pidempään tai on vähän kauempana. Että päästään mittarille asti? Ja joskus 25 vuoden päästä kun kyseiset Volvot ovat kiertyneet vepareille, kolmosasemalta ilmoitetaan että "ei veparit tarvii sitä ureaa." Onneksi KUSpalokuntien näppärät jäsenet voivat mennä KUSelle sinne AdBluetankille ja pelastaa tilanteen...
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 Quote

Status: offline

leinoti

Forum User
Ministeri
Registered: 03/05/04
Posts: 1142
Vielä ehtii. http://www.mil.fi/ ja siitä heti etusivulta löytyy peedeeäffää. Tonni mukana riittää. Loppuosan voi maksaa laskulla.
 Quote

All times are UTC. The time is now 12:06 PM.

  • Normal Topic
  • Sticky Topic
  • Locked Topic
  • New Post
  • Sticky Topic W/ New Post
  • Locked Topic W/ New Post
  •  View Anonymous Posts
  •  Anonymous users can post
  •  Full HTML Allowed
  •  Censored Content