Tervetuloa sivustolle Rescue.fi 19.05.2024 kello 23:40

Rescue.fi

Sairaankuljetuksen isojako käynnissä/sairaalasiirrot Esperille


Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Sairaankuljetuksen pakka jaettiin sairaalasiirtojen osalta kerralla uusiksi: http://www.esperi.fi/Esperi/Ajankohtaista/index.html?NewsId=39 Liekö tämän seurauksena Nurminen Care on laittanut liiketoimintonsa välittömästi myyntiin,sillä sen luotsaama yksikkö oli tässä kilpailutuksessa yksi hävinneistä. Kauniisti se on todettu "uusien strategisten vaihtoehtojen etsimisenä",mutta käytännössä lähtökäsky lienee annettu. John Nurmisen tiedote: http://www.taloussanomat.fi/tiedote/1/200807111300 Moni ihmetteli kustannustason jyrkkää putoamista kilpailutuksessa.Taso nimittäin putosi useita kymmeniä prosentteja entisestä.Hinnan tulee olla voimassa vähintään 18 kk,joten nyt nähdään oliko kustannuksissa ilmaa, vai ottiko yksi iso toimija ensin markkinat pois, ja sitten katsotaan mihin todellinen taso asettuu,kun seuraava kierros käydään. Kilpailutuksen vaikutus tulee olemaan melkoinen, varsinkin Porvoossa ja Hyvinkäällä,jonne on tulossa myös oma uusi asemapaikka. Siirtojen aikatauluttaminen tulee olemaan haaste,Esperin oma keskus Helsingin Vartiokylässä saa hommia ihan riittämiin. Nuo yksikkösiirrot eivät siis tule hätäkeskuksen kautta ,vaan Esperin oma "kello" nakuttaa keikat ulos. Saa myös nähdä, miten henkilöstö seuraa kilpailutusta ja miten sitä riittää joka paikkaan; Keski-Uudenmaan pelastuslaitos aikoo aloittaa itäisellä alueella uuden yksikön,V192 toiminnan 1.9.2008.Autosta tulee minuutin lähtövalmiudella oleva yksikkö todennäköisesti jonnekin Hakunilan seudulle sijoittuvaan asemapaikkaan. Henkilökunnan riittävyys on ollut jatkuvaa painia,joten isojen yksiköiden paineet eivät sielläkään puolella ole todennäköisesti yhtään sen helpommat. Tilanne on ns."päällä", ja katsotaan onko suuri kaunista sairaankuljetuksessa, vai käykö sille kuten pelastustoimen aluelaitosjärjestelmälle,joka on koko historiansa ajan on tuottanut lähinnä suunnattoman määrän palaverien ja työryhmien muistioita,mutta itse työn suorittaminen on toisarvoista.
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

Clint Eastwood

Forum User
Moderator
Registered: 03/12/04
Posts: 2003
Quote by: Esperin tiedote

http://www.esperi.fi/Esperi/Ajankohtaista/index.html?NewsId=39 Esperi on valtakunnallinen hoiva- ja terveyspalveluyritys, joka tarjoaa turvapuhelin-, kotihoito- ja asumispalveluita ikääntyneille ja mielenterveyskuntoutujille sekä sairaankuljetusta. Liikevaihto tänä vuonna on n. 30 miljoonaa euroa. Yhtiön omistajia ovat mm. Suomen Punainen Risti, toimiva johto, Unicus Oy sekä suomalaisia yksityissijoittajia.

ja
Quote by: Unicus Oy / Uutinen

http://www.unicus.fi/ 21.6.06 ESPERIN OMISTUSPOHJA LAAJENTUU Suomen Punaisen Ristin ja toimivan johdon aikaisemmin omistaman Oy Esperi Ab:n omistuspohja on laajentunut 5.6.2006 tehtyjen omistusjärjestelyiden jälkeen. Esperin uudeksi pääomistajaksi on tullut Unicus Oy:n hallinnoima sijoittajaryhmä, johon kuuluu suomalaisia perheyhtiöitä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä.

Nyanssi.
Kuka omistaa prosessin?
 Quote

Status: offline

203

Forum User
Hallitopäällikkö
Registered: 06/28/06
Posts: 20
Kyytimiesten tietotoimisto tietää kertoa Esperistä sen verran, että voittivat stadin kyydit todella alhaisella hinnalla. HUSsilla ei taida millään muulla ollakaan väliä. Huhu kertoo, että spärrän vankkuri ajaisi 50€ minkä tahansa stadin sisäisen siirron. Ja muun taksan mukaan sitten pidemmät kyydit. Tästä nopeasti tyhmempikin laskee, että esimerkiksi kirralta meikkuun jos meinaa ruuhkassa selvitä alle tunnissa, niin ihme on. Tai esimerkiksi kun kotiutetaan palvelutaloihin meikusta, sieltä johku itähelsinkiin mummu 50€:llä, niin... Toi viiskymppinen ei riitä kattamaan tunnin työtä kahden sairaankuljettajan osalta plus polttoaineita ja mahdollisesti käytettyjä hoitotarvikkeita, ei sitten mitenkään. Kymenlaaksossa esperi vei kuusankosken aluesairaalan ja kaupungin siirrot, sekä anjalankosken toiminnan. Huhu kertoo että edellinen yrittäjä oli tehnyt nollatarjouksen että juuri ja juuri yhtiö voisi pysyä pystyssä, niin esperipä löi siitä vielä alemmaksi. Se on helppoa kun on takana iso kansainvälinen jätti, joka voi milloin tahansa järjestää jonkinlaisen nälkäpäiväkeräyksen ja näin saada laariin fyffeä. Taitaa esperillä olla se strategia, että ekana ottaa ittelleen markkinat ja sitten yrittää hilata hintoja ylös. Kuusaalla spärrä on nyt sidottu neljä vuotta näille taksoille, stadista en tiedä miten kauan. Legendat vaan kertoo että risti on joutunut luovuttamaan joissain paikoissa mitkä on voittanut juurikin sen takia että firma takoo persnettoa. Ja ei, en ole katkera. Voisin itsekin kyytiä spärrällä ajaa. Ihmetyttää vaan tää kasvustrategia että mennään tekemään persnettoa vaikka väkisin.
 Quote

Status: offline

Tiikeri Puinen

Forum User
Dirika
Registered: 05/14/05
Posts: 632
Location:Qsimaa
Quote by: 203

persnettoa

Noh...taitaa punakeltaisilla firmoilla olla muotia http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/arkistot/talous/2008/07/674364
"Mutta mitä tekee Volvo-hanskat kirjahyllyssä...?"
 Quote

Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Quote by: 203

Se on helppoa kun on takana iso kansainvälinen jätti, joka voi milloin tahansa järjestää jonkinlaisen nälkäpäiväkeräyksen ja näin saada laariin fyffeä. Taitaa esperillä olla se strategia, että ekana ottaa ittelleen markkinat ja sitten yrittää hilata hintoja ylös. Kuusaalla spärrä on nyt sidottu neljä vuotta näille taksoille, stadista en tiedä miten kauan. Legendat vaan kertoo että risti on joutunut luovuttamaan joissain paikoissa mitkä on voittanut juurikin sen takia että firma takoo persnettoa. Ja ei, en ole katkera. Voisin itsekin kyytiä spärrällä ajaa. Ihmetyttää vaan tää kasvustrategia että mennään tekemään persnettoa vaikka väkisin.

Meinaat että huvikseen ajavat kyytiä, jotta sitten voivat paikata tappioita muilla tuotoilla? Muistaakseni on ihan normaali liiketoiminnan strategia kilpailla hinnalla markkinat ja sitten nostaa hintoja niin paljon kuin vaan ikinä pystyy.
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

kuli

Forum User
Säädösvalmisteluavustaja
Registered: 07/31/05
Posts: 232
Quote by: 203

Kyytimiesten tietotoimisto tietää kertoa Esperistä sen verran, että voittivat stadin kyydit todella alhaisella hinnalla. HUSsilla ei taida millään muulla ollakaan väliä. Huhu kertoo, että spärrän vankkuri ajaisi 50€ minkä tahansa stadin sisäisen siirron. Ja muun taksan mukaan sitten pidemmät kyydit. Tästä nopeasti tyhmempikin laskee, että esimerkiksi kirralta meikkuun...

Kyytimiesten tietotoimisto tietää kertoa myös sen, että HUSin labranäytteiden sopimuskuljettaja ajaa Kirralta Meikkuun 19 €. Labranäytettä kuljettamaan ei toikikaan tarvita kuin yksi henkilö ja taksikuskin palkkakin voi olla huonompi. Samaisella sopimuskuljettajalla on myös aika paljon sos.toimen sopimuskuljetuksia. Näissä sopimushinta on tavallisesti 20 € per kyyti, hieman matkasta riippuen. Ja hinnat sisältävät ALVin. Kyllä Spärrä tuolla 50 €/keikka hinnalla vielä pitäisi pystyä bisnestä tekemään. Autojen vaan on liikuttava melkolailla jatkuvasti ja kuskien on osattava valita reitit oikein. Uuden keikan pitää alkaa keskimäärin alle 45 minuutissa edellisen alkamisesta.
 Quote

Status: offline

kippari

Forum User
Säädösvalmisteluavustaja
Registered: 09/26/05
Posts: 172
Mä en tiedä paljonko paaritaksikuskit saa palkkaa ja toisaalta montako keikkaa päivässä/viikossa/kuussa niillä vempaimilla ajetaan. Mutta tosiasia on että jos yksi kuski saa vaikka 20€ tunti ja autossa on kaksi ukkelia on pelkät suorat palkkakulut jo 40€ siihen sivukulut kertoimella 1.6 tekee palkkamenot 64€ nafta maksaa x-määrän, kaluston kustannukset samoin ja kaikesta liiketoiminnasta on myös jäätävä katetta edes nimellisesti. Jos tälläinen pikayhtälöinti ei toteudu on taattuna seurauksena ensin kuskien palkkasaatavia palkkaturvasta ja välittömästi sen jälkeen verottajan tarkastustoimenpiteet takuuvarmojen verovelkojen perimiseksi ja siinähän se sitten alkaakin jo konkurssi tai sivistyneemmin sama asia ilmaistuna eli "liiketoiminnan lopettaminen" häämöttää. Kysymys kuuluukin, mitä järkeä? Ei kai sairaankuljetuksen kuluja vaan kateta RAY:n, veikkauksen tahi muiden yleishyödyllisten rahanjakeluiden rahavirroista. Lipaskeräyksillä kolmensepänpatsaalla? Yksityinen palveluala on iät ajat kamppaillut kannattavuuden rajoilla juuri noilla persiilleen ajatelluilla tarjouksilla. Nyt ovat pikkuhiljaa niin firmat kuin työn tilaajatkin oivaltaneet ettei hinnassa saavutettu etu tuokkaan sitä kaivattua ammattitaitoista ja osaavaa palveluntuottajaa vaan siihen tarvitaan terveellä pohjalla toimiva, kannattava yritys jolla on halun lisäksi myös varoja toiminnan kehittämiseksi ja vaikkapa oman henkilökunnan hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Että silleen tuumailtiin tällä kertaa... to be continued
Rapulan parantaminen ryypyllä on lähes yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantamien pieremällä!
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Tuskin sitä rahaa ihan tuolta tulee, vaikka mistä sen tietää... Täältä sitä tulee sen sijaan varmasti,lehdistötiedote jonkin ajan takaa kertoo mistä Esperin omistuspohjaa on laajennettu,omistajakäsitteenä on mainittu varsin laaja ja melko väljä"suomalaisia perheyhtiöitä,yksityishenkilöitä,yhteisöitä,jne...:" Eli periaatteessa tätä voi rahoittaa vaikka Kehittyvien Maakuntien Suomi -yhdistys... Suora lainaus tiedotteesta:
YKSILÖLLISTÄ PÄÄOMASIJOITTAMISTA Unicus Oy tarjoaa uudentyyppisen pääomasijoitusmuodon listaamattomiin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on tehdä enemmistösijoituksia pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, joiden liikevaihtotaso on 5-50 MEUR. Kohdeyhtiöt toimivat kypsillä toimialoilla ja ovat vakiinnuttaneet toimintansa. Unicus Oy tarjoaa listaamattomille yrityksille pitkäjänteisen rahoitusmuodon, jossa omistajarakenne mahdollistaa yrittäjyyden pitkäaikaista tukemista sekä tarjoaa laajan ja kokeneen kontaktiverkon. Unicus Oy:n sijoittajaryhmä koostuu yksityishenkilöistä, perheyhtiöistä, yhteisöistä sekä muista instituutionaalisista sijoittajista. UUTISIA (21.6.06) ESPERIN OMISTUSPOHJA LAAJENTUU Suomen Punaisen Ristin ja toimivan johdon aikaisemmin omistaman Oy Esperi Ab:n omistuspohja on laajentunut 5.6.2006 tehtyjen omistusjärjestelyiden jälkeen. Esperin uudeksi pääomistajaksi on tullut Unicus Oy:n hallinnoima sijoittajaryhmä, johon kuuluu suomalaisia perheyhtiöitä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä.

Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

kuli

Forum User
Säädösvalmisteluavustaja
Registered: 07/31/05
Posts: 232
Quote by: kippari

Mä en tiedä paljonko paaritaksikuskit saa palkkaa ja toisaalta montako keikkaa päivässä/viikossa/kuussa niillä vempaimilla ajetaan. Mutta tosiasia on että jos yksi kuski saa vaikka 20€ tunti

Jospa vähän tingittäisiin tuosta palkasta? SK1-palkka on TES:in mukaan 1569,67 € kuussa eli suunnilleen 9,70 € tunnissa. Suurin osa siirtokuljetuksista tapahtuu arkisin 8-18 välisenä aikana eli aikana, jolloin henkilötuntikustannus on 2*9,70 €*1,6 eli 31,04 €. HUS-sairaaloiden välisissä kuljetuksissa lienee melko tavallista, että kuljetuksia pystytään ketjuttamaan siten, että tyhjänä ei tarvitse ajaa kuin satunnaisesti ja silloinkin yleensä vain pari kilometriä. Lisäksi hoitoalan yleisistä kesäsuluista johtuen heinäkuussa on sen verran hiljaisempaa, ettei kaikille lanssareille tarvitse ottaa kesälomantekijää. Tällöin sivukulukertoimeksi voi pistää hieman pienemmänkin luvun, esim. 1,55 - edellyttäen, ettei väki ole kovin paljon sairaana talvella. PS. Tuo mainitsemani SK1-palkka on siis uuden kaksiportaisen palkkahinnaston mukainen palkka, joka vastaa suunnilleen vanhan palkkajärjestelmän SK4-tasoa.
 Quote

Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Sitten kun vielä laskeskellaan mukaan "taksisiirrot", joissa kyydissä saattaa olla kahdeksan potilasta ja yksi kuski, niin johan alkaa homma kannattamaan...
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

Tiikeri Puinen

Forum User
Dirika
Registered: 05/14/05
Posts: 632
Location:Qsimaa
Inoa tietää Unicuksesta Tämän verran
"Mutta mitä tekee Volvo-hanskat kirjahyllyssä...?"
 Quote

Status: offline

Clint Eastwood

Forum User
Moderator
Registered: 03/12/04
Posts: 2003
Quote by: Darth+Vader

UUTISIA (21.6.06) ESPERIN OMISTUSPOHJA LAAJENTUU Suomen Punaisen Ristin ja toimivan johdon aikaisemmin omistaman Oy Esperi Ab:n omistuspohja on laajentunut 5.6.2006 tehtyjen omistusjärjestelyiden jälkeen. Esperin uudeksi pääomistajaksi on tullut Unicus Oy:n hallinnoima sijoittajaryhmä, johon kuuluu suomalaisia perheyhtiöitä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä.

[/p][/QUOTE] Ketjun toisessa viestissä jo... ;-) Lainaan vielä varmuuden vuoksi kolmannen kerran... Onko jollain Esperin osakasluettelo? Joku kyytimieshän voi ohikulkeissaan tsekata. Entäs Unicus? Hallituksen jäseniä enemmän kiinnostaa omistusosuudet. Ja nyt jonkun kokommunistin tulee kysyä miksi...
Kuka omistaa prosessin?
 Quote

Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Quote by: Tiikeri+Puinen

Inoa tietää Unicuksesta Tämän verran

Sen verran rahamiehiä näyttää taustalla olevan, ettei ihan pikkupoikien puuhastelusta ole kysymys. Noista kenelläkään tuskin on suurempaa intohimoa sairaankuljetukseen, joten eiköhän kyseessä ole pelkkä pisnis. Esperi on paljon muutakin kuin muutama paaritaksi ja muistan jonkun joskus väittäneen hoivapalveluiden kasvavan merkittävästi tulevaisuudessa.
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

turakainen

Forum User
Hallitopäällikkö
Registered: 04/22/07
Posts: 6
Niint tuosta kymenlaaakson tilanteeesta sen verran, että Anjalankoski ja Kuusankoski kuuluvat samaan terveyskeskus kuntayhtymään. Kilpailutus meni niin että Kouvolan hoitaa pelastuslaitos jyhdeellä hoitotasolla ja ??perustason ambulansseilla. Kouvola Hoitaa myös valkealan sairaankuljetuksen. Esperi tulee hoitamaan perustasolla Kuusankosken ja anjalankosken ja jaalan. En ota antaa hintaan mutta kun terveyskeskukset meni yhteen niin luulisi että olisi helpompi operoida yhden ison toimijan kanssa kun kolmen pienen. Taitaa olla niin että kun tilaajana on isonpi yksikkö,niin ne haluaa myös isompia palvelun tarjoajia
 Quote

All times are UTC. The time is now 11:40 PM.

  • Normal Topic
  • Sticky Topic
  • Locked Topic
  • New Post
  • Sticky Topic W/ New Post
  • Locked Topic W/ New Post
  •  View Anonymous Posts
  •  Anonymous users can post
  •  Full HTML Allowed
  •  Censored Content