Tervetuloa sivustolle Rescue.fi 10.12.2024 kello 08:08
Rescue.fi
Länsi-Uudenmaan uudet paloautot vihdoin käyttöön...?
Status: offline
Darth Vader
Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Ehkä kaikkien aikojen pitkäkestoisin paloautoprojekti on saamassa ainakin jonkinlaisen käänteen, kun ilmeisti Länsi-Uudenmaan kaikki ,muutamia vuosia matkalla olleet sammutusautot ja raivausauto viimein otetaan käyttöön. Sammutusautoja on käytetety enemmän tai vähemmän pikin syksyä ja talvea, mutta raivausauto on tehnyt kaikkein pisintä retkeä kohti LUPin asemia, ja ilmeisesti tälle viikonlopulle oli asetettu ( taas kerran ) yksi käyttöönoton " viimeinen" takaraja.
Monet käänteet nähnyt projekti, markkinaoikeudessa käynyt , pariin kertaan kilpailutettu, ja oman tosi-tv lähetyksen 45 minuuttia ohjelmaan myös aikanaan saanut hanke hakee kyllä vertaistaan.
Linkki MTVn juttuun:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/45-minuuttia-espoo-ostaa-paloautoja-kartellisakot-saaneelta-yhtiolta/2334388
Mukaan vedettiin itävaltalaisen valmistajan saamat miljoonien kartellisakot,tarjouspyynnön muut toimittajat pois rajaavat vaatimukset , ja Espoossa tarjouspyyntöä valmistellut henkilö, joka oli autojen myyjän palveluksessa vielä edellisenä vuonna.
Pelastuslaitoksen henkilökunta on antanut julkisesti suoraa palautetta aiheesta, laitoksen projektissa mukana henkilö antaa julkisuudessa ympäripyöreitä vastauksia, ja myyjä toteaa huolettomasti lausunnoissaan " sitä saa, mitä tilaa..." ( Pelastustieto 3/2016)
Just, just...
Aika tiukkasävyinen oli laitoksen väen lausunto auton sisätiloista, ja niiden ahtaudesta sekä kaluston sijoittelusta . . " Aina on uusia asioita vastaan epäluuloja, koulutuskysymys... " totasivat laitoksen edustaja, entinen myyjäliikkeen työntekijä ja myyjän edustaja lehtihaastattelussa ..
Siitä sitten vaan kouluttamaan henkilökuntaa, miten vedetään vatsa sisään, ja pää alas ,kun tullaan sisälle autoon..
Ilmeisesti Länsi-Uusimaa voi tästä lähtien palkata vain hobitteja uusiin virkoihin, sillä uusien autojen sisätilat ovat saman kokoiset kuin pari viikkoa sitten maata kietäneessä IVECOn kevytpaloautossa, testattu on...Niitä olisi muuten saanut 8 kpl kolmen sammutusauton hinnalla, kun kevytauton hintoja esittelypäivässä kysyttiin...
Muuten voisi toivoa että autoille kaiken jälkeen löytyisi edes jokin paikka johon ne kelpaavat, kukaan ei tunnu enää olevan kovin halukas tekemään niillä töitä, sitä paitsi nehän on kohta vaihtoiässä...
Ilmeisesti ainakin Karkkilaan on sijoitettu jokin uusi mielenkiintoinen yksikkö , koska paloaseman vieressä Muu vaara liikennemerkin alla on ensin lisäkilpi " Paloasema", ja sitten toinen kilpi jossa lukee "Varokaa liikkuvia työkoneita", ilmeisesti jokin näistä uusista, uusi raivuri ehkä...?
Harmi kun eivät olleet tallissa, olisin käynyt katsomassa kuuluuko auton varustukseen käätöaura, kylvökone, ja syksyä varten perunannostohihna... mutta ne oli tietysti jossain maaseudulla varmaan käyttökoulutuksessa..
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
Monet käänteet nähnyt projekti, markkinaoikeudessa käynyt , pariin kertaan kilpailutettu, ja oman tosi-tv lähetyksen 45 minuuttia ohjelmaan myös aikanaan saanut hanke hakee kyllä vertaistaan.
Linkki MTVn juttuun:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/45-minuuttia-espoo-ostaa-paloautoja-kartellisakot-saaneelta-yhtiolta/2334388
Mukaan vedettiin itävaltalaisen valmistajan saamat miljoonien kartellisakot,tarjouspyynnön muut toimittajat pois rajaavat vaatimukset , ja Espoossa tarjouspyyntöä valmistellut henkilö, joka oli autojen myyjän palveluksessa vielä edellisenä vuonna.
Pelastuslaitoksen henkilökunta on antanut julkisesti suoraa palautetta aiheesta, laitoksen projektissa mukana henkilö antaa julkisuudessa ympäripyöreitä vastauksia, ja myyjä toteaa huolettomasti lausunnoissaan " sitä saa, mitä tilaa..." ( Pelastustieto 3/2016)
Just, just...
Aika tiukkasävyinen oli laitoksen väen lausunto auton sisätiloista, ja niiden ahtaudesta sekä kaluston sijoittelusta . . " Aina on uusia asioita vastaan epäluuloja, koulutuskysymys... " totasivat laitoksen edustaja, entinen myyjäliikkeen työntekijä ja myyjän edustaja lehtihaastattelussa ..
Siitä sitten vaan kouluttamaan henkilökuntaa, miten vedetään vatsa sisään, ja pää alas ,kun tullaan sisälle autoon..
Ilmeisesti Länsi-Uusimaa voi tästä lähtien palkata vain hobitteja uusiin virkoihin, sillä uusien autojen sisätilat ovat saman kokoiset kuin pari viikkoa sitten maata kietäneessä IVECOn kevytpaloautossa, testattu on...Niitä olisi muuten saanut 8 kpl kolmen sammutusauton hinnalla, kun kevytauton hintoja esittelypäivässä kysyttiin...
Muuten voisi toivoa että autoille kaiken jälkeen löytyisi edes jokin paikka johon ne kelpaavat, kukaan ei tunnu enää olevan kovin halukas tekemään niillä töitä, sitä paitsi nehän on kohta vaihtoiässä...
Ilmeisesti ainakin Karkkilaan on sijoitettu jokin uusi mielenkiintoinen yksikkö , koska paloaseman vieressä Muu vaara liikennemerkin alla on ensin lisäkilpi " Paloasema", ja sitten toinen kilpi jossa lukee "Varokaa liikkuvia työkoneita", ilmeisesti jokin näistä uusista, uusi raivuri ehkä...?
Harmi kun eivät olleet tallissa, olisin käynyt katsomassa kuuluuko auton varustukseen käätöaura, kylvökone, ja syksyä varten perunannostohihna... mutta ne oli tietysti jossain maaseudulla varmaan käyttökoulutuksessa..
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
17
12
Quote
Status: offline
209
Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1288
Ottamatta projektiin millään tavalla kantaa voin vain omakohtaisesta kokemuksesta todeta että
Volvon ohjaamo esimiehen paikalla on todella merkittävästi Scanian vastaavaa ahtaampi. Siinä mielessä kritiikin hyvin ymmärtää. Vantaallahan tämä ei aikaisemmin ollut ongelma - kun paremmasta ei tiedetty. Onneksi henkilöt ovat sittemmin vaihtuneet. Tosin muutama Volvo on vielä laitoksen soppareiden kiertopalkintomurheina 10-15 vuotta.
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
Volvon ohjaamo esimiehen paikalla on todella merkittävästi Scanian vastaavaa ahtaampi. Siinä mielessä kritiikin hyvin ymmärtää. Vantaallahan tämä ei aikaisemmin ollut ongelma - kun paremmasta ei tiedetty. Onneksi henkilöt ovat sittemmin vaihtuneet. Tosin muutama Volvo on vielä laitoksen soppareiden kiertopalkintomurheina 10-15 vuotta.
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
12
16
Quote
Status: offline
Suihkuputki
Forum User
Hallitopäällikkö
Registered: 05/12/16
Posts: 49
Tämä kalustohankinta hakee vertaistaan koko Suomen historiassa.
Palkataan toimittajalta kaveri vetämään projektia että saadaan sellaiset autot jotka edellinen työnantaja pystyy toimittamaan.
Huomatkaa Kähminnän läsnäolo tässäkin asiassa.
Tehdään tarjouspyyntö, käydään markkinaoikeudessa jonka aikana uudet tilatut alustat lähinnä toimivat pihankoristeena maahantuojan pihamaalla niin pitkään että koko asian unohtuessa ilmeisemmin soturit muistivat viimetingassa että nämä autothan tulisi ensirekisteröidä, että ne saadaan edes toimitusajan päästönormien mukaisesti katsastettua.(Katsokaa ensirekisteröintipäivä sms-haulla jos ette usko)
Kun autot vihdoinkin saadaan maahan, saapuvat ne useammassa osassa. Auto yhdessä, kalusto osakseen kuormalavoilla.
Tästä alkaa henkilöstön poru, sekä jo messuilla huomattu asia kun uusi suomen varakkaimman pelastusalueen raivausauto oli esillä. Tarvitset tikapuut nostaaksesi tavaroita kalustokaapeista. Autoon on otettava ylimääräinen sammutuspari tekemään kohteeseen saavuttua tikasselvitys, jotta kalusto voidaan laskea turvallisesti köysiselvityksellä maankamaralle, eikö olisi halvempaa ollut toisaalta ostaa rivissä valmiina seissyt kuorma-auto johon olisi työnnetty lastitilaan kuormalavoilla tai tukkurullakoilla varusteet.
Uskon että näille sijoituspaikka tulee löytymään uuden perustettavan aluepelastuslaitoksen Koillis tai Kaakkoisnurkista. Näissä emme paljon häviä, vaikka Musta Ruhtinas ne meiltä veisi.
Palkataan toimittajalta kaveri vetämään projektia että saadaan sellaiset autot jotka edellinen työnantaja pystyy toimittamaan.
Huomatkaa Kähminnän läsnäolo tässäkin asiassa.
Tehdään tarjouspyyntö, käydään markkinaoikeudessa jonka aikana uudet tilatut alustat lähinnä toimivat pihankoristeena maahantuojan pihamaalla niin pitkään että koko asian unohtuessa ilmeisemmin soturit muistivat viimetingassa että nämä autothan tulisi ensirekisteröidä, että ne saadaan edes toimitusajan päästönormien mukaisesti katsastettua.(Katsokaa ensirekisteröintipäivä sms-haulla jos ette usko)
Kun autot vihdoinkin saadaan maahan, saapuvat ne useammassa osassa. Auto yhdessä, kalusto osakseen kuormalavoilla.
Tästä alkaa henkilöstön poru, sekä jo messuilla huomattu asia kun uusi suomen varakkaimman pelastusalueen raivausauto oli esillä. Tarvitset tikapuut nostaaksesi tavaroita kalustokaapeista. Autoon on otettava ylimääräinen sammutuspari tekemään kohteeseen saavuttua tikasselvitys, jotta kalusto voidaan laskea turvallisesti köysiselvityksellä maankamaralle, eikö olisi halvempaa ollut toisaalta ostaa rivissä valmiina seissyt kuorma-auto johon olisi työnnetty lastitilaan kuormalavoilla tai tukkurullakoilla varusteet.
Muuten voisi toivoa että autoille kaiken jälkeen löytyisi edes jokin paikka johon ne kelpaavat, kukaan ei tunnu enää olevan kovin halukas tekemään niillä töitä, sitä paitsi nehän on kohta vaihtoiässä...
Uskon että näille sijoituspaikka tulee löytymään uuden perustettavan aluepelastuslaitoksen Koillis tai Kaakkoisnurkista. Näissä emme paljon häviä, vaikka Musta Ruhtinas ne meiltä veisi.
17
12
Quote
Status: offline
Darth Vader
Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Tarvitset tikapuut nostaaksesi tavaroita kalustokaapeista. Autoon on otettava ylimääräinen sammutuspari tekemään kohteeseen saavuttua tikasselvitys, jotta kalusto voidaan laskea turvallisesti köysiselvityksellä maankamaralle, eikö olisi halvempaa ollut toisaalta ostaa rivissä valmiina seissyt kuorma-auto johon olisi työnnetty lastitilaan kuormalavoilla tai tukkurullakoilla varusteet.
Kuuluiko toimitukseen kaksi hobittia/ auto, jotka asuvat kaapeissa, ja ojentavat tavaraa...
Juu, värikäs prosessi kaiken kaikkiaan... Toivottavasti Keski-Uudenmaan kevyestä autosta ei tule samanlaista kovin pitkäkestoista projektia, Klaukkalan auto, joka on tullut samasta pajasta ja samalta myyjältä kuin LUPin autot, on jo luovutettu uuteen kotiin Helsingin messujen jälkeen, mutta sekin oleskeli vielä tällä viikolla Veholla eikä ole päässyyt pillikyytiä ajamaan..
Jotain hässäkkää on edelleen Mersun tekniikassa, ja autoa ei ole saatu käyttöön...
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
15
13
Quote
All times are UTC. The time is now 08:08 AM.
- Normal Topic
- Sticky Topic
- Locked Topic
- New Post
- Sticky Topic W/ New Post
- Locked Topic W/ New Post
- View Anonymous Posts
- Anonymous users can post
- Full HTML Allowed
- Censored Content