Tervetuloa sivustolle Rescue.fi 23.11.2024 kello 09:48

Rescue.fi

Paskaa ostanut haluaa perua kaupan


Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Anteeksi hämäävä otsikko, mutta kysymys ei ole Mopen KUSimaan laitokselle hankkimista sammutusasuista.
HKL:n harkitsee matalalattiaisten raitiovaunujen tilauksen perumista HKL:n matalalattiaisten raitiovaunujen ongelmat jatkuvat huolimatta Saksassa tehdyistä korjauksista. Alustavien mittausten perusteella raitiovaunujen kestävyys jää merkittävästi niiden oletettua käyttöikää lyhyemmäksi. Saksalaiselta Bombardierilta tilattuja raitiovaunuja on korjattu koko niiden kymmenvuotisen uran ajan. Nyt HKL harkitsee vakavasti jopa koko kaupan perumista. Puolueettomat mittaukset on toteuttanut Valtion teknillinen tutkimuslaitos viime syksystä alkaen. Matalalattiavaunun korirakenteiden kestävyyttä on mitattu koeajoissa ja normaalissa matkustajaliikenteessä. Mittaukset tehtiin ensimmäisessä Saksassa korjatussa ja Suomeen takaisin tuodussa matalalattiaraitiovaunussa. Sen sijaan vaunumallia vaivanneet teliongelmat on VTT:n mittaustulosten perusteella saatu hallintaan. Suurimmat ongelmat havaittiin vaunun korirakenteiden kestävyydessä. Sama vika vaivasi vaunuja jo ennen Saksaan suuntautunutta korjauskierrosta. "VTT:n tekemä ennuste ei täytä läheskään vaunun elinikävaatimusta", kehittämispäällikkö Ollipekka Heikkilä sanoo. Hänen mukaansa korin murtumat ovat itseään ruokkiva ilmiö. "Se tiedetään, että kun tukirakenteen yläpää murtuu, murtuu jossakin vaiheessa myös alapää. Rakenteet heikkenevät koko ajan." Heikkilän mukaan tämä johtaa myöhemmin muihin ongelmiin. Matkustajien turvallisuuteen liittyvistä asioista Heikkilä ei halua sanoa mitään, koska mitään turvallisuusanalyysejä ei ole vielä tehty. HKL suhtautuu uusiin mittaustietoihin vakavasti. Vaakalaudalla on Bombardierin matalalattiaisten raitiovaunujen tulevaisuus Helsingin raiteilla. Kaupan purkamisen ohella on olemassa muitakin vaihtoehtoja. HKL neuvottelee ongelmista vaunut toimittaneen Bombardierin kanssa keskiviikkona. Käytännössä voidaan päätyä myös vaunujen uusiin korjauksiin. Parhaillaan Saksassa korjataan HKL:n matalalattiaista raitiovaunusarjaa Bombardierin Berliinin tehtaalla. Koko 40 vaunun sarjan on tarkoitus valmistua syksyyn mennessä. HKL ei ole vielä kuitannut Bombardierin toimittamia vaunuja itselleen.
Lähde: HS
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

watti

Forum User
Dirika
Registered: 09/18/03
Posts: 791
Location:Keski-Uusimaa
awake
Silloin kun ensimmäiset uudet sporat liukui keskustassa hämmästelimme niistä lähtevää valtavaa kolinaa ? Uuden sporan perässä tuli vanha tötterö jonka ohiajometeli oli vain 25% tuosta kaupungin uudesta ylpeyden aiheesta. Johan sen amatöörikin tajusi ettei sellaisella metelillä etenevä hukkaputki voi kestää sitä pauketta ja kolinaa ainakaan pitkään. Ehkä noi tötteröt kestäisi paremmin jossain etelä-euroopassa sillä siellähän ne on suunniteltu sekä siellä paikallisissa oloissa myös testattu. Ei sitten mitenkään käynyt päinsä että olisi otettu Suomalaiselta tehtaalta Suomalaisien Suomessa suunnittelema ja testaama putki sillä se oli varmaanki muutaman millin kalliimpi, ne miltsit on jo poltettu X 10 tohon pelleilyyn rahdata paska lavetilla takas tehtaalle ja takaisin. Tollasta skeidaa saa kun kilpailuttaa ja ottaa halvimman tarjoajan tavaraa, niinkuin eräs hyvin tuntemamme kaiken tietävä haalari/takki asiantuntija joka luotti mielikuvaan edellisestä toimituserästä joissa ei ongelmia ollut ? No nyt niitä ongelmia sitten riitti ja paljon, ehkä siitäkin opittiin taas jotain ensikertaa varten, vai unelmoinko taas turhaan ? Likipitäen kaikki tekstiilitehtaat teettää ompeluduunit jossain halvan työvoiman maassa ja laatu on mitä on, esimerkkinä ostamani helvetin kallis Rukka Goretex ulkoilupuku josta muutaman käyttökerran jälkeen oli purkautunut saumojen ompeleita useista kohdista, lankaa roikkui aina jostain saumasta pukiessani sen päälleni. Kaikki saumat surkeaa työtä vaikka ovh. oli melkein neljäsataa !
 Quote

Status: offline

Tiikeri Puinen

Forum User
Dirika
Registered: 05/14/05
Posts: 632
Location:Qsimaa
HKL ei oppinut mitään VR:n Pendolino-seikkailusta. Tässä vaan taas nähdään millaisia erikoisvaatimuksia ihan vaan etelä-suomen olosuhteet asettavat. Sitä on Guntherit ja Luigit ihmeissään
"Mutta mitä tekee Volvo-hanskat kirjahyllyssä...?"
 Quote

Status: offline

kuli

Forum User
Säädösvalmisteluavustaja
Registered: 07/31/05
Posts: 232
Quote by: Tiikeri+Puinen

HKL ei oppinut mitään VR:n Pendolino-seikkailusta. Tässä vaan taas nähdään millaisia erikoisvaatimuksia ihan vaan etelä-suomen olosuhteet asettavat. Sitä on Guntherit ja Luigit ihmeissään

Miten HKL olisi voinut ottaa oppia Pendolinoista, kun VR on vieläkin sitä mieltä, että ne ovat hyviä junia? Asiakkaat/käyttäjät/lukijat/tms. tunnetusti ovat aina väärässä, jos kritisoivat toisten tekemiä ratkaisuita - olkoonpa hankittava artikkeli sitten kulkuväline, työkalu tai tekstinpätkä lehdessä. Siksi heidän nurinansa voidaan leimata ymmärtämättömien torveloiden joutavaksi suunpieksennäksi.
 Quote

Status: offline

Clint Eastwood

Forum User
Moderator
Registered: 03/12/04
Posts: 2003
Quote by: *censored*n+Jeesus

Anteeksi hämäävä otsikko, mutta kysymys ei ole Mopen KUSimaan laitokselle hankkimista sammutusasuista.

Mulla on viis säkkiä viime kesäistä. Voinko hakea kaupan purkua jos lannan laatu osoittautuu tulevalla kasvukaudella huonoksi? http://www.saunalahti.fi/~ponihaka/hinnat.html
HINNASTO voimassa 1.1.2007 alkaen TUNTI PONI HEVONEN Kausikorttitunti (=vakiotunti jäsenille) 26€ 27€ Koko kausi (22kertaa + 1 teoria) 587€ 609 € Ylimääräinen tunti vakituiselta 26€ 27€ Irtotunti ulkopuoliselta (tai ei jäseneltä) 31€ 32€ Talutusratsastus 20min 15€ 15€ Kesätunnit - 25€ Tenavatunnit 22€ - LISÄKSI MYÖS: POLLEN PARAS -LANNOITE 1 säkki (40 litraa) 10€ , 3 säkkiä 25€ 6 säkkiä 50€ 1 m3 peräkärry 30€ kuorma-auton lava 300€

Kuka omistaa prosessin?
 Quote

Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Quote by: Clint+Eastwood

Quote by: *censored*n+Jeesus

Anteeksi hämäävä otsikko, mutta kysymys ei ole Mopen KUSimaan laitokselle hankkimista sammutusasuista.

Mulla on viis säkkiä viime kesäistä. Voinko hakea kaupan purkua jos lannan laatu osoittautuu tulevalla kasvukaudella huonoksi? http://www.saunalahti.fi/~ponihaka/hinnat.html
HINNASTO voimassa 1.1.2007 alkaen TUNTI PONI HEVONEN Kausikorttitunti (=vakiotunti jäsenille) 26€ 27€ Koko kausi (22kertaa + 1 teoria) 587€ 609 € Ylimääräinen tunti vakituiselta 26€ 27€ Irtotunti ulkopuoliselta (tai ei jäseneltä) 31€ 32€ Talutusratsastus 20min 15€ 15€ Kesätunnit - 25€ Tenavatunnit 22€ - LISÄKSI MYÖS: POLLEN PARAS -LANNOITE 1 säkki (40 litraa) 10€ , 3 säkkiä 25€ 6 säkkiä 50€ 1 m3 peräkärry 30€ kuorma-auton lava 300€

Halpoja peräkärryjä ja lavoja. Vois ottaa heti pari.
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

209

Forum User
Ministeri
Registered: 02/20/04
Posts: 1287
Entäs heinäpaalit ja niiden hinnat?
Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 Quote

Status: offline

Korson Jeesus

Forum User
Moderator
Registered: 04/26/04
Posts: 1852
Siis mitä vittua?
"Olemme piirtäneet eräänlaista konseptivaunua. Ajatus on hahmotella Helsinkiin sopiva vaunutyyppi, jotta olisimme itse viisaampia ja osaisimme kertoa valmistajille paremmin, mitä haluamme", selvittää HKL:n kehittämispäällikkö Ollipekka Heikkilä.
Eli tähän mennessä on tilattu tyyliin "laittakaa nyt jotain tulemaan". No, ehkä tulevaisuudessa tilaaja tietää mitä haluaa. Lähde: HS
Palomiesten asenne johtohenkilöstöä kohtaan on usein halveksiva ja johdosta pyritään pysymään erossa. - Teija Mankkinen
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Ilmeisesti Helsinki soveltaa tuota virallisena kantana, tulee erehdyttävästi mieleen muutama muukin kysely, jotka oli ovelasti naamioitu otsikolla "markkinatutkimus", mutta jotka käytännössä olivat tarjouspyyntöjä ilman mitään velvotteita. Kun ne oli saatu, tehtiin yllätys,yllätys tarjouspyynnöt samasta tavarasta, ja tekniseen erittelyyn ruuvattiin kaikista saaduista aiempien kyselyiden tuotteista parhaat ominaisuudet nippuun, ja vaadittiin ne kaikki yhteen ja samaan tuotteeseen alimpaan hintaan,mielummin ilmaiseksi... Ja nythän ei ollut kyse pelastustoimesta,eihän Kaikessa suuruudessaan,myös virheet tuppaavat olemaan aina siitä suurimmasta päästä .
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

All times are UTC. The time is now 09:48 AM.

  • Normal Topic
  • Sticky Topic
  • Locked Topic
  • New Post
  • Sticky Topic W/ New Post
  • Locked Topic W/ New Post
  •  View Anonymous Posts
  •  Anonymous users can post
  •  Full HTML Allowed
  •  Censored Content